Az interjúkon elhangzottakhoz adaptált kérdésekkel a problémás területek mélyére tudunk ásni.
Az ügyfeleink visszajelzése alapján.
Nem lépünk be az ügyfél rendszerébe és nem kérünk riportokat vagy táblázatokat.
Tapasztalataink szerint az alábbi pontok sokat segítenek egy vállalkozás számára, hogy jobban rálássunk az informatikai problémákra és jobban megértse, mikor és milyen támogatásra lehet szüksége. Sok esetben azt tapasztaljuk, hogy a vezetésnek nincs tudomása az informatikai problémákról és amikor konkrét esetek, hibák bekövetkeznek, már késő a beavatkozás és súlyos károkat okoz a vállalkozásnak.
Az informatikai állapotfelmérés során szakértőink átfogó képet kapnak a vállalkozás informatikai rendszerének aktuális állapotáról. A folyamat konzultációk és interjúk során zajlik, melyeken feltárjuk a kritikus működési hiányosságokat és fejlesztési lehetőségeket.
Munkatársaink nem lépnek be az ügyfél rendszerébe és nem kérnek excel táblákat vagy rendszerterveket sem.
Az interjúk során kérdéseket teszünk fel az Ön informatikai csapatának, hogy a működést megismerve valós képet lássunk.
A kérdéseinket a válaszokhoz igazítjuk és a kevésbé fejlett területeket részleteiben is vizsgáljuk, így a problémák nem kerülik el a figyelmünket
Az interjúk után szakértőink átfogó riportot készítenek, melyben feltárják a kritikus kockázatokat, és részletes javaslatokat adnak a problémák megoldására. A fejlesztési javaslatok priorizáltak lesznek rövid, közép és hosszú távra bontva, valamint nagyságrendi költségbecslést is tartalmaznak a tervezhetőség érdekében.
Hiányos vagy elavult mentési megoldások, nem megfelelően tárolt biztonsági másolatok, a visszaállítási folyamatok tesztelésének hiánya.Mindez ahhoz vezethet, hogy kritikus fontosságú adatok végleg elvesznek baleset, támadás vagy emberi mulasztás következtében.
Elavult hardverek és szoftverek, hiányos kapacitástervezés, nem megfelelő figyelőrendszerek, az üzemeltetési folyamatok gyengeségei mind ahhoz vezethetnek, hogy a rendszerek akadoznak, lelassulnak vagy akár teljesen leállnak. Ez súlyos termeléskiesést és bevételkiesést okozhat.
A szoftverek illegális használata vagy a licencek figyelmen kívül hagyása komoly jogi és pénzügyi szankciókkal járhat. Ráadásul a jogtiszta szoftverhasználat hiánya biztonsági réseket is jelenthet.
Elavult vagy hiányos védelmi megoldások, gyenge jelszavak, megfelelő szabályzatok és képzések hiánya mind arra vezethet, hogy illetéktelenek hozzáférhetnek a cég érzékeny adataihoz. Ez adatszivárgáshoz, zsarolóvírus-támadáshoz és az üzleti hírnév súlyos sérüléséhez vezethet.
Ezek csak néhány kiragadott példa a lehetséges kockázatokra. A részletes állapotfelmérés azonban minden egyes területre kitér, feltárva a rejtett veszélyforrásokat és megoldási javaslatokat kínálva azok kezelésére.
Az informatikai állapotfelmérés egy konzultációs folyamat, mely az alábbi lépésekből áll:
A folyamat elindításához egyeztetjük az állapotfelmérés célját, hatókörét és ütemezését. Fontos, hogy a megfelelő szakemberek rendelkezésre álljanak a megbeszéléseken.
A folyamat során akár több alkalommal is konzultálunk az Ön informatikai csapatával és más érintett területek képviselőivel. A konzultációk során feltérképezzük az IT infrastruktúra elemeit, az alkalmazott folyamatokat és szabályzatokat. Kérdéseket teszünk fel, melyek segítenek feltárni a lehetséges kockázatokat és hiányosságokat.
A konzultációk alapján elvégezzük az adatok elemzését és összeállítjuk az állapotfelmérési riportot. A riport részletesen ismerteti az azonosított kockázatokat, hiányosságokat, valamint javaslatokat fogalmaz meg a problémák kezelésére vonatkozóan. A javaslatok prioritizáltak és nagyságrendi költségbecslést is tartalmaznak.
A riportot részletesen bemutatjuk az Ön vezetőségének és IT csapatának. Átbeszéljük a főbb megállapításokat, kockázatokat és az általunk javasolt fejlesztési irányokat. Ez lehetőséget ad a kérdések feltételére és a javaslatok további finomítására.
A Premium Support több évtizedes tapasztalattal rendelkezik az informatikai üzemeltetés, tanácsadás és állapotfelmérések terén. Szakértő csapatunk mélyen elkötelezett az ügyfelek sikere iránt, és mindig az egyedi igényeikre szabott megoldásokat nyújt.
Megbízhatóságunk a hosszú távú partneri kapcsolatokra épül, ahol az átláthatóság és a tisztesség az alapértékek. Nem csak azonosítjuk a problémákat, hanem gyakorlati, költséghatékony megoldásokat is javasolunk azok kezelésére.
Ügyfél-centrikus megközelítésünk biztosítja, hogy minden projektet az Ön céljainak és prioritásainak megfelelően tervezzünk meg. Csapatunk gondosan figyel az Ön visszajelzéseire, és folyamatos kommunikációt tart fenn a projekt teljes időtartama alatt.
Szakértelmünk és elkötelezettségünk révén a Premium Support az ideális partner egy alapos informatikai állapotfelmérés elvégzéséhez, amely megbízható alapot teremt a jövőbeli fejlesztésekhez és optimalizálásokhoz.
Az állapotfelmérés általában 5-15 napig tart, az IT infrastruktúra méretétől és komplexitásától függően. Ezen idő alatt konzultációkat folytatunk azokkal, akik az informatikáról hiteles információval rendelkeznek. Az interjúk során átfogó képet kapunk a rendszerekről és folyamatokról. A felmérés végén egy részletes riportot készítünk az észlelt kockázatokkal és javaslatokkal
Nem szükséges különösebb előkészület.
Annyit várunk, hogy biztosítsák az IT csapat, vagy a megfelelő szakértő rendelkezésre állását a konzultációk idejére. Nincs szükségünk rendszerhozzáférésre vagy dokumentációk előkészítésére a részükről. A konzultációk során előfordulhat, hogy további szakértő bevonása is szükséges
Az állapotfelmérés díja függ az IT infrastruktúra méretétől és összetettségétől. Átlagosan 200.000 Ft – 800.000 Ft között mozog. Pontos árajánlatot adunk néhány kérdés megválaszolása után.
Jelentős kockázatcsökkentő értéke van.
A költségét tekintve a feltárt problémák által esetlegesen okozott kiesés és elmaradt haszon összehasonlítása egyértelműen a felmérés irányába billenti a mérleget.
Ha fontos a vállalkozás működőképessége (kinek nem az?), akkor csak előnye van.
Először is egy jó „labor lelet”. Megmutatja, hogy milyen tünetek észlelhetők jelenleg az IT működésében.
Másodszor ad egy táblázatos fejlesztési tervet, amiben a következő1-2 évben szükséges értelmes IT fejlesztések vannak.
Az azonnal kezelendő problémákat ASAP lehet javítani, míg a többi betervezhető a prioritások és a rendelkezésre álló fejlesztési keret alapján.
A leghatékonyabb és legjobban hasznosuló IT fejlesztés lesz a következő egy évben.