5 jel, amiből arra következtethet, hogy ideje IT szolgáltatót váltania
A rendszergazda nem veszi fel a telefont, nagyon nehéz elérni
Miért baj ez?
Hiba esetén elhúzódik a javítás, ami rosszabb esetben bevételkiesést, vagy akár közvetlen veszteséget is okozhat.
Mi okozza a problémát?
A rendszergazda elfoglalt, esetleg túlterhelt. Más ügyfeleket, vagy más feladatokat priorizál előre.
A rendszergazda a munkája közben nem tud a telefonnnal foglalkozni, sok hívást kellene fogadnia, ez kizökkenti a munkából, ezért inkább fel sem veszi a telefont.
A technikailag képzett "kocka" informatikusok általában nem kedvelik a felhasználókat és a panaszaikat. Nem szeretik a problémákat, nem megértőek, számukra nyűg a felhasználó.
A mi megoldásunk a problémára:
Mindig elérhető ügyfélszolgálatot alakítottunk ki.
Hívások fogadására alkalmas csapattal, elsődleges feladatuk a hívások fogadása és az egyszerű feladatok azonnali megoldása.
A technikai csapat nem a hívások fogadásával, hanem a megoldásokkal tud foglalkozni, nem tartjuk fel őket.
A frissítések nincsenek telepítve a gépekre
Miért baj ez?
A karbantartások elmaradása üzemeltetési és biztonsági kockázatokat növel, több leállás, vírusok és kártékony programok támadása várható. Olyan ez, mint az autónál az olajcsere. Nem biztos, hogy azonnal problémát okoz, de később a javítás költsége sokszorosa lehet az elmaradt munka díjának.
Mi okozza a problémát?
Többnyire a proaktivitás hiánya, esetenként a leterheltség.
Nincs felügyeleti rendszer, a rendszergazda nem is tudja, hogy vannak gépek, amik nincsenek frissítve.
Az egyébként is leterhelt rendszergazda nem képes előre dolgozni, csak a tűzoltásra marad ideje.
A mi megoldásunk a problémára:
Az üzemeltetés átvételekor felülvizsgáljuk az átvett gépeket és elvégezzük az elmaradt karbantartásokat, ezzel az esetleges lukakat befoltozzuk.
A karbantartások rendszeres elvégzése része a havi átalánydíjunknak, ez nem jelent többletköltséget. A hibajavítások költsége is a miénk, így érdekünk az üzemeltetési kockázatok alacsonyan tartása.
Nincs informatikai fejlesztési terv
Miért baj ez?
Az informatika ma már a cég működésének alappillére. Ha nem fejlődik, előbb-utóbb szűk keresztmetszet lesz, a további üzleti fejlődés akadálya. Ekkor azonban a fejlesztés költsége már jelentős. A fejlesztés nem tervezhető, előre nem látható időpontokban kell költeni az informatikára.
Mi okozza a problémát?
A rendszergazda nem a hosszú távú üzemeltetést helyezi előtérbe, hanem a problémák rövid megoldását, nincs üzemeltetési terve.
A rendszergazda nem is rendelkezik valós képpel a rendszerekről, mert nincs felügyeleti eszköze és a rendszeres felügyeletre nincs ideje.
A mi megoldásunk a problémára:
Az üzemeltetés átvétele után felülvizsgáljuk a rendszereket, amiről egy riportot kap a megrendelő is.
Az üzemeltetési riport feltárja a jelenlegi állapotot, és javaslatokat tesz az azonnali, rövid-, közép-, és hosszú távú fejlesztésekre. Ez a következő két évre megadja a fejlesztések irányát, amit a megrendelő a saját terveihez igazítva tud ütemezni.
Évente az üzemeltetési szerződés keretében felülvizsgáljuk a rendszereket, tájékoztatjuk a megrendelőt és javaslatokat teszünk a fejlesztésekre, így a folyamatos fejlesztés gazdaságosságosan megvalósítható.
A vezetőnek nincs valós képe az informatikai rendszerek állapotáról
Miért baj ez?
Az informatika ma már a cég működésének alappillére. Ha nem ismert ennek állapota, akkor a cég működése előre nem látható működési problémákra kell, hogy számítson.
Mi okozza a problémát?
A vezetőnek nincs ideje az informatikával foglalkozni, és a rendszergazdától nem kap információt/tájékoztatást/riportot.
A rendszergazda nem a hosszú távú üzemeltetést helyezi előtérbe, hanem a problémák rövid megoldását.
A rendszergazda sem rendelkezik valós képpel, mert nincs felügyeleti eszköze és a rendszeres felügyeletre nincs ideje.
A mi megoldásunk a problémára:
Az üzemeltetés átvétele után felülvizsgáljuk a rendszereket, amiről egy riportot kap a megrendelő is.
Az üzemeltetési riport feltárja a jelenlegi állapotot, és javaslatokat tesz az azonnali, rövid-, közép-, és hosszú távú fejlesztésekre.
Évente az üzemeltetési szerződés keretében felülvizsgáljuk a rendszereket, tájékoztatjuk a megrendelőt és javaslatokat teszünk a fejlesztésekre, így a folyamatos fejlesztés gazdaságosan megvalósítható.
Az informatikai eszközök jelszava nem ismert, csak a rendszergazda tudja ezeket
Miért baj ez?
Az informatika ma már a cég működésének alappillére. Ha az ehhez szükséges kulcsok csak a szerződéses partnernél vannak meg, akkor az ő elérhetetlensége a cég működési kockázata. Különösen fontos ez az egyszemélyes rendszergazdák esetében. Ha balesetet szenved, akkor a cég működése akár meg is állhat.
Mi okozza a problémát?
A rendszergazda saját érdekeit helyezi előtérbe, és a jelszavakat nem adja át.
A szerződéses vállalkozó a szerződés felbontását szeretné elkerülni.
A mi megoldásunk a problémára:
Az üzemeltetés átvétele nálunk a jogosultságok átvételét, jelszóváltoztatásokat és az üzemeltetés felelősségének átvállalását jelenti.
Az átvétel napján az előző üzemeltetővel közösen átvesszük a rendszerek feletti adminisztrációs felelősséget, jelszót változtatunk.
Személyhez kapcsolódó, nevesített felhasználói hozzáférésekkel dolgozunk, nincsenek megosztott jelszavaink.
Az ügyfeleink rendszereihez szükséges megosztott jelszavakat (root, Administrator, stb.) nem használjuk, ezek jelszavait bonyolult és generált jelszavakra cseréljük. Az így generált jelszó nálunk egy jelszó-széfbe kerül, a megrendelő részére pedig lezárt borítékban átadjuk. Ez biztosítja a megrendelő részére azt, hogy a saját rendszerei felett - indokolt esetben - hozzáféréssel rendelkezzen. Természetesen a boríték felbontása az üzemeltetési felelősség visszavételét is jelenti.
Mi nem a jelszóval, hanem a szolgáltatásunk minőségével szeretnék az ügyfeleinket megtartani.
Ha a fenti jelek közül legalább hármat ön is tapasztal, vegye fel velünk a kapcsolatot!